tisdag 29 november 2011

En sorglig morgon...

Hade idag tänkt skriva en text om min kursdag i nästa vecka, hur skönt och roligt det skall bli att få rå om sig själv en dag i Helsingfors... Men så öppna jag FB, jo man måste ju hålla sig uppdaterad med vad som händer ute i världen när man är hemma. Och till min stora sorg såg jag att en av mina gamla kolleger hade dött. Obegripligt. Han var inte ens gammal, lite på 40 år. Vet inte vad som hänt, sjukdom, olycka eller vad det är, men man tar sig nog en funderare när sånt händer.

Återigen så påminns man om att man är ju faktiskt inte evig på denna jord. Och hur viktigt det egentligen är att leva som man själv vill göra på ett sätt som gör en lycklig. För du får aldrig leva om ditt liv. Så välj dina stigar i livet själv och låt ingen annan leva dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar