måndag 21 november 2011

Jobb

Vaknade inatt, sov för den delen väldigt dåligt. Kanske för att vi hade en av flickorna med i sängen. När och hur hon kommit dit har jag ingen aning om, men sparkades, det gjorde hon. Låg vaken vad som kändes som en evighet, men inte var det säkert mera än en timme... Och då slog det mig, om 5 veckor skall jag tillbaka på jobb. Har varit hemma 1 år och 2 månader, och plötsligt så skall man tillbaka.

Blodet rusade genom kroppen på mig och jag blev klarvaken. Alltså, 5 veckor, det är ju ingenting. Julen och allt framför så tiden kommer att gå jättesnabbt ju. Det skall bli kul att fara på jobb, saknar det vuxna sociala livet, saknar att få använda hjärnan ;) Har blivit enormt förslöad den senaste tiden här hemma känns det som. Jag får inte riktigt något gjort, skjuter allt framför mig. Det hinner man ju med imorgon tänker jag alltid, och så bara blir allting...

Men nu, nej nu måste jag ju verkligen börja ta itu med allting. Städa upp gården som jag tänkt så länge, skulle ju vara bra att få in cyklar och sånt innan snön kommer, förbereda julen, fixa färdigt det sista i lillans rum så hon får flytta in... Alltså det finns ju nog massor massor mer som skall göras, men jag har förträngt det för det är så tråkigt att göra det, eller så har jag blivit slö och lat, usch....

Idag är det nu i alla fall dags att ta itu med någonting, det lovar jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar