lördag 26 november 2011

Sovmorgon i familjen

Ja, de tänkte jag att min familj skulle kunna ha idag när jag själv vaknade 06.15 och var klarvaken. Tänkte att nu smyger jag upp, kokar kaffe, sätter eld i spisen och tar min kaffe kopp samt morgontidningen med mig och sätter mig framför den sprakande brasan. Det skulle vara skönt, tyst, äntligen skulle jag få en liten liten siund för mig själv.... Just det, 06.45 vakna de F, vår minsting och hon hade nog minsann sovit färdigt då. Kl. 07.00 kom L störstingen och hade sovit färdigt. Så visst, nog hann jag väl sitta 10 minuter i lugn och ro och njuta av mitt kaffe och tidningen.. ;) Nå, det är väl så som livet med familj är...

Jag har alltid varit mer av en morgon människa än en kvälls människa. Jag är först uppe på morgnarna för det mesta här hemma, jag är den som är först på jobbet, jag är den som kan sätta igång med storstädning kl 7 på morgonen. Men när klockan närmar sig 8 på kvällen då är jag däckad och skulle kunna gå och lägga mig tillsamman med flickorna. Min man är helt tvärtom, han sover gärna länge på morgnarna, och vakar på kvällar och nätter. Av flickorna är nog F och påminner mest om mig medan L är som sin pappa.

På tal om olika personligheter. Våra flickor liknar utseendemässigt varandra hemskt mycket. Men till sättet är dom helt olika. L är den som har kortare stubin, inga nerver eller tålamod, allt skall hända genast, heti, nu. Men F hon har ingen brådska på det viset, hon kan nog vänta lite, hon har också alltid varit mycket mer självständig än L, leker för sig själv i timtal på golvet och är verkligen ingen famn bebis. L har än idag svårt att själv hitta på något att göra, men sen när hon väl börjar pyssla så kan hon nog hålla på med det i timtal. Så det skall bli roligt att se vad flickorna växer upp till och vilka liv dom väljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar