fredag 9 december 2011

Att orka...

Att orka, hur orkar man egentligen med allt. Ibland känns familjelivet helt övermäktigt... Hur orkar man städa, hålla ordning hemma, byka, laga mat, vara social, förbereda julen, pyssla med barnen? Just nu känns allt så jobbigt. Jag orkar verkligen inte ta itu med något. Och hur skall vårt hushåll se ut när man börjar jobba, och sen så borde man ju orka ta itu med allt efter jobb ju.

Men en sak är i alla fall helt klar och det är att jag saknar mitt jobb, jag är ingen hemma mamma. Kanske det är därför som det tar så emot att göra något här hemma. Jag är sur och tvär, jag retar mig på allt och alla... Jag fräser jag känner mig som en jätte hemsk människa... Det är väl bara att inse att jag behöver mitt jobb och mitt sociala liv som jag har utanför familjen för att må bra...

3 veckor kvar sen börjar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar