tisdag 6 december 2011

Visst är elden ett rogivande element? Jag sitter ofta framför brasan, vi har en öppen spis med insats som har en glaslucka, så man kan se elden hela tiden. Det är varmt och skönt och så lätt att bli sittande och stirra in i lågorna. Tankarna virvlar runt i huvudet på en och för det mesta låter jag dom flyga fritt. En perfekt plats att sitta och läsa på medan värmen sprider sig i kroppen.

Dethär kunde man ägna sig åt igår då det var självständighetsdag. Lagade en god middag, älgstek, drack ett glas vin, satt framför brasan och läste, var ut en sväng med familjen i det härliga vädret. Vi fick vår första snö igår i södra Finland. Det var magiskt, och precis så som  december skall vara.... Sen kl 19 var det dags att bänka sig framför teven och titta på balen, samma sak varje år. Tradition ;)

Idag får vi njuta av en vanlig onsdag, festligheterna är festade. Skall snart väcka L och sen blir det morgonrumba, morgonmål, kläder, tänder skall borstas... Och L är så morgontrött att inget vill funka, helst sätter hon sig framför brasan och stirrar in i den... Sådan mor sådan dotter ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, jag skulle också vilja ha en riktig öppen spis. Som det är nu får jag nöja mig med en som går på elektricitet, vilket inte är så praktiskt om det blir strömavbrott, haha

    kram nilla

    SvaraRadera
  2. Idag skulle du, Nilla verkligen inte haft någon glädje av din elspis om du bor här som jag bor. Vi har storm och har varit utan el i 2 h.. Så då du, då var elden min glädje ;)

    SvaraRadera