söndag 11 december 2011

Julklappar, klappar och presenter...

Dom är KÖPTA!!!!! Tjohoo... Va skönt att ha det ur världen. Nu är det ju bara att packa dem och sen dela ut dem. Men nog blev det i år igen dyrt, suck... Nå julen är ju en gång i året och midsommar varje år så vi överlever ;)

Jag är lite smått avundsjuk på dom som kan pyssla ihop sina klappar själva. Ifjol fick mina flickor helt ljuvliga kläder och strumpor av min väninna som hon själv sytt och stickat. Åt mig hade hon lagat en genomskinlig burk med torra ingredienser i som man kunde backa CowGirl cookies av... Alltså helt superbt ju. Jag är så imponerad av henne. Hon har förresten en egen blogg där hon lägger upp sina egna verk: http://alimamansekametelisoppa.blogspot.com/

Bloggen är på finska men hon har ju så fina bilder där...

Jag tycker det var ganska svårt att hitta klappar till L och F som var någorlunda lika värda. Ls klappar kosta nog en hel del mera än Fs. Vi köper dessutom bara 1 klapp per man åt flickorna så. Nå jag tror inte att flickorna reflekterar över det prismässiga värdet men jag som mamma känner att det är orättvist när den ena flickans klapp kostar 50 eur och den andra flickans 30 eur. Ilandsdilemma...

Men vet ni jag fick en helt underbar present av min syster i veckan. Vi köper inte klappar åt varandra utan satsar på födelsedagspresenter istället. Vi har båda barn så vi öser klappar över dem. Men i alla fall hade jag på torsdagen ett enormt paket här hemma och väntade på mig. Öppnade det och hittade ett kort där det stod tidiga gratulationer på min och makens födelsedag, fyller i februari. Och i paketet fanns en Dolce Gusto kaffemaskin, alltså WOW. Jag bara älskar denna present och min syrra för att hon skickade mig den... Alltså hur gullig får man vara?! Testade hennes Dolce Gusto i somras när jag var på besök och blev helt överförtjust i den. Hon tänkte att hon skulle köpa en åt mig och skicka den åt mig före jag nu börjar jobba att jag kan få börja min dag med att avnjuta en Cappucino... Kan dagen börja bättre?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar